Portal za književnost i kritiku

Kritika

  • Kritika
  • Poezija
Većina kritičkih raščlanjivanja i propitivanja pjesnikove uspostave lirskog svijeta često se nedovoljno trudi ići dalje od površnih upiranja u ruralni imaginarij i kajkavicu, što u konačnici bitno uskraćuje potencijal autorovog pjesničkog idiolekta, a specifičnost lirskog govora svodi na banalnu etiketu
  • Kritika
  • Poezija
Smrt oca postaje pogonsko gorivo koje Marijinu „žilu“ ili emotivno snažnu struju svijesti raspršuje po različitim vremenskim dionicama. Knjiga se tako pretvara u fragmentarnu ispovijest, lirski dnevnik u kojem vrijeme ne teče uvijek pravocrtno, dani se ispisuju asocijativno kako sjećanja naviru. Ono što ih veže jesu konture nacrta, tlocrta i bokocrta kuće-knjige
  • Kritika
  • Publicistika
“Krajina” je očito historiografija koja dira u temeljne narative hrvatske, ali i srpske nacional-historiografije. Moglo bi se i kazati da na glavu okreće hrvatski mit o sjaju državotvornog, odnosno “konstitutivnog rata” i srpski mit o slavi “odbrane srpstva”. Ono što je pritom fascinantno jest da se Nikolić gotovo u cijelosti oslanja na dokumentaciju arhiva Krajine, Haškog suda, Ureda predsjednika RH, diplomatskih izvještaja, digitalne biblioteke predsjednika Clintona i drugih izvora, minimalno intervenirajući u sam tekst
  • Kritika
  • Proza
  • Strip
Unutar korica “Osamotnih okolnosti” nalaze se četiri cjeline, svaka od njih sastoji se od stripova, ilustracija i priča koje povezuje isti stvaralački impuls što se s lakoćom pretače iz medija stripa u medij kratke priče, a kojeg karakteriziraju maštovitost, zaigranost i inventivnost.
  • Kritika
  • Proza
Roman o nedovoljno prepoznatom piscu koji iz osvete otima hrvatske akademike pisan je za širu publiku, duhovit je i zabavan, ali ponekad kao da podcjenjuje svoje čitatelje pa pretjeranom elaboracijom uništi dosjetku
  • Kritika
  • Proza
Fragmentarnost i nestrukturiranost knjige „Čista boja“ odraz su jednako necjelovitog svijeta kojim se ona bavi, a sama Sheila Heti u razgovorima o knjizi ističe da joj se sviđa ideja nedovršene umjetnosti, koja se poput svijeta uvijek dodatno oblikuje
  • Kritika
  • Proza
Umjetnost je u romanu shvaćena kao način postojanja, umjetnost, kao nešto „ubitačno beskorisno“, posljednji je oblik bunta protiv društva koje vrijednost pojedinca mjeri kroz prizmu korisnosti
  • Kritika
  • Publicistika
Sjećanja iz “ludih osamdesetih” nude ponešto zanimljivih epizoda, ali većinski je ovo knjiga koja svoje likove ne uspijeva učiniti intrigantnima, ne nudi neke nove, poticajne uvide, a ne pomaže joj ni to što je pisana sasvim prosječnim stilom. Medijski je blještavo dočekana, ali ispod tog blještavila malo je stvarnog sadržaja
  • Kritika
  • Publicistika
Prva teorijska knjiga Elene Ferrante sastoji se od četiri vješto i intimistički napisana eseja. Autorica govori o odnosu umjetnika i realnosti, procesu pisanja i ženskom autorstvu, te pritom s čitateljima dijeli pouke i inspiracije koje je pronašla na svojem putovanju kroz književnost
  • Kritika
  • Proza
U svijetu u kojem se, kao nikada do sada, nastoji mladost i život sam kvantitativno produljiti, odlazak je zabranjena tema i javna tajna koju spomenuta književnica u svojoj zbirci priča „Dan za ispravljanje“, u najmanju ruku, demistificira i ogoljuje, razbijajući tako zrcala naših društvenih konvencija u tolikoj mjeri da se čovjeku prilikom čitanja neugodno ma i nasmijati, iako povoda za to ima na svakoj stranici
  • Kritika
  • Proza
Čitajući Fosseove, mahom muške, kritičare, čini mi se da svi uživaju u suhom, deliričnom molitveniku koji im je poklonjen. Pljušte usporedbe s Božanstvenom komedijom, s novom metafizičkom romanistikom, beketijanstvom bez Beckettove crne rupe, novim Evanđeljem po umjetniku. Moj je dojam drugačiji – piše Nataša Govedić u povodu romana “Drugo ime: septologija I-II” aktualnog dobitnika Nobelove nagrade za književnost Jona Fossea
  • Kritika
  • Poezija
Zbirka obuhvaća rukavce života žene u srednjim četrdesetima – redom, od odnosa prema tijelu i pisanju, mentaliteta malih mjesta i iskustva odrastanja u njima, bavljenja jogom i veganstva, snova, dejtanja na Tinderu i seksa pa sve do borbe s depresijom, iskustva odlaska u različite prodavaonice, na godišnji odmor i radno mjesto
Today

Prvi prozak na vrh jezika

Nagrade za rukopise autora do 35 godina Na vrh jezika za poeziju i Prozak za fikcijsku prozu organiziraju Udruga Kultipraktik, a godišnje dodjeljuje žiri u sastavu: Marija Andrijašević, Marko Pogačar i Kruno Lokotar.

Stipendija za prevoditelje Paul Celan 2025.-2026.

Stipendija Paul Celan dodjeljuje se za prijevode ključnih djela iz humanističkih, društvenih i kulturnih znanosti između istočnih i zapadnih jezika Europe. Stipendisti borave tri mjeseca u Beču i primaju 3300 eura mjesečno. Prijave s motivacijskim pismom, opisom i prijedlogom projekta te dokazom o pravima na prijevod podnose se u jednom PDF-u do 2. veljače 2025. Fikcija i poezija nisu prihvatljivi

Izdvojeno

  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno

Programi

Najčitanije

  • Tema
  • Glavne vijesti
  • Kritika
  • Poezija
  • Glavne vijesti
  • Tema
  • Glavne vijesti
  • Kritika
  • Proza
  • Glavne vijesti
Skip to content