Portal za književnost i kritiku

Poezija

  • Kritika
  • Glavne vijesti
  • Poezija
“Rušenje četiri zida” − koju bi zbog galerijskog pogleda koji je više određen širinom i sveobuhvatnošću nego poetičkom ekskluzivnošću, zapravo preciznije bilo nazvati panoramom umjesto antologijom – čitatelju daje dobar pregled pjesničke queer scene u regiji. Dakako, pjesnički pristupi koje zatječemo vrlo su raznoliki i zbornik svakako ne nudi uvid u zajednički nazivnik jugoslavenske i postjugoslavenske queer poezije
  • Kritika
  • Poezija
Riječ je autentičnom poetskom govoru dvama različitim jezicima, s fokusom na pitanje koje Lovrenčić izražava stihom: „u čije ime govoriš o životu?“. Vizura je to koju civilizacija današnjice uglavnom zaboravlja, pa je ovaj triptih istodobno rijedak primjer onoga što bismo mogli nazvati ekohumanizmom, i zanimljive, suptilne poezije koja uspijeva biti politična bez izraženih atributa angažiranog teksta
  • Kritika
  • Poezija
Majka je jedan od središnjih toposa modernog pjesništva, koji se u posljednje vrijeme intenzivno pojavljuje i u više ili manje konceptualnim knjigama mlade i najmlađe generacije domaćeg pjesništva. Slučaj je to i u „Goranom“ za mlade pjesnike prošle godine nagrađenome rukopisu
  • Kritika
  • Poezija
Ponešto zakašnjeli prikaz novouspostavljenom pjesničkom nagradom „Željko Sabol“ nagrađene zbirke apostrofira gusti, suptilni tekst iskusne autorice, ali i upozorava na niz propusta u oblikovanju kako pojedinih tekstova tako i cjeline
  • Kritika
  • Proza
  • Poezija
  • Izdvojeno
Što brze promjene znače za književna djela koja su nekada dobivala relevantna književna priznanja? Kako ih čitaju mlade, u međuvremenu stasale generacije kritičara iz novog, stubokom promijenjenog konteksta? Seriju snimki razgovora o knjigama koje su obilježile domaće nam književno polje dekadu unazad, pronađite u nastavku
  • Kritika
  • Poezija
Zbirka koja, u svojoj izvedbenoj predvidivosti i afektivnoj pretjeranosti, nije iznimka, nego pravilo pomodnih strujanja koja se već dulje vrijeme gomilaju i neopravdano zauzimaju većinu medijskog prostora, pritom se predstavljajući kao provokativno i hrabro otkrivanje tople vode
  • Kritika
  • Poezija
Druga knjiga Kristine Špiranec, za razliku od prve, utišana je i suptilna, ali istodobno i nekako snažna i samosvjesna u svojoj mirnoći, sigurna u svojoj, samo prividno krhkoj konstitutivnosti. Dok je prva zbirka prizivala pažnju odrješitim izvedbenim gestama (počevši od grafičkih, do narativnih i intertekstualnih), druga knjiga čitateljsku pažnju priskrbljuje upravo smirenošću kojom rašiva konvencionalnost cjeline
  • Kritika
  • Poezija
Ovaj povodom nagrade Goranov vijenac sačinjen izbor jeste i nova knjiga i presek dosadašnjeg Kirinovog pevanja, ali čini se da se najviše dobija kada se Zebrano posmatra kao uvod u opus, koji onda treba čitati od početka, knjigu po knjigu, pa kad se dođe do ovog izbora – opet
  • Kritika
  • Poezija
Autorov jezični objektiv nastoji uhvatiti kadrove života lirskog subjekta koji ne skriva svoju osobnost i ulogu u svijetu. Tu nema govora o Friedrichovoj depersonalizaciji, avangardističkim i poslijeratnim „slabim“ subjektima. Riječ je o lirski opjevanom životu iz perspektive vrlo senzibilne, hrabre i iskrene duše iz koje frcaju beskompromisni politički stavovi
  • Kritika
  • Poezija
Nova zbirka Denisa Ćosića, unatoč svojim dobrim momentima, ne doseže do kvalitativne razine koju bismo od ovoga autora očekivali, a koju je dotaknuo dvjema početnim zbirkama
  • Kritika
  • Poezija
Ova knjiga na neki način jest britak i koncizan, a opet poetičan, popis stvari koje se čovjeka mogu ticati: onoga što mu čini svakodnevicu, onoga što mu definira odnose s drugima, onoga što mu prelijeće mislima kada se suočava sa nekim prošlim ili sadašnjim sobom. Sve su te stvari, naravno, stvarne, čak i onda kada su nestvarne, neopipljive. I o svima je moguće nepretenciozno i koncizno pisati
  • Kritika
  • Poezija
  • Izdvojeno
Trideset godina nakon još jednog poetskog predaha, Vrkljaničina igra svjetla i tame dosljedno je ispisana i u svesku “Koračam kroz sobu”, međutim, sada kraćeg i sirovijeg stiha koji grabi prema „stvarnosnoj“ transparentnosti i koherenciji. Ono što razvodnjuje dojam u čitanju egzistencijalistički je, patetični napon cjeline i prevelika usmjerenost na tematsko, a manjka začudnosti
Today

Izdvojeno

  • Tema
  • Izdvojeno
  • Kritika
  • Proza
  • Poezija
  • Izdvojeno
  • Kritika
  • Poezija
  • Izdvojeno
  • Iz radionice
  • Izdvojeno

Programi

Najčitanije

  • Kritika
  • Glavne vijesti
  • Poezija
  • Glavne vijesti
  • Tema
  • Tema
  • Glavne vijesti
  • Tema
Skip to content