Portal za književnost i kritiku

Proza

  • Kritika
  • Proza
  • Glavne vijesti
Oko godinu i po dana je trajalo pisanje ovog dnevnika koji je, potpuno u skladu sa poetikom stvaraoca koji stoji iza njega, fragmentaran i razlomljen, datumiran i anti-datumiran, postmoderan i realističan, pun sumnji, strepnji i nesigurnosti, ali i pun preciznih dijagnoza savremenog društva koje mogu da zapišu samo pisci koji su svesni svoje stvarnosti i pozicije koju pojedinac zauzima u njoj
  • Kritika
  • Proza
U prvom dijelu diptiha riječ je o dobu osvajačkih pothvata Eugena Savojskog i tadašnjem egzodusu Hrvata iz Sarajeva. Drugi dio zrcali valove iseljavanja iz Bosne, a zbiva se tijekom 2018. godine, u ozračju uspjeha Hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskome nogometnom prvenstvu u Rusiji.
  • Kritika
  • Proza
U djelu „Amor more“, u filigranskom, besprijekorno izbrušenom prijevodu Vlatke Valentić, Pascal Quignard nastoji neprekidno prepletati pisanje i skladanje, točnije opisati muziciranje jednog „špila” glazbenika i njihovih instrumenata, koji se incestuozno miješaju i premještaju gradovima Europe, nadajući se da će negdje pronaći utočište za glazbu pred vjerskim ratovima
  • Kritika
  • Proza
Drago Hedl napisao je knjigu o svome sinu Matiji, uspješnom znanstveniku, biokemičaru na Sveučilištu Yale, koji je u listopadu 2018. u 43. godini počinio suicid – to je rečenica koju je najteže napisati i onda kad se piše o iskustvu nekoga drugoga, kamoli kada se piše o vlastitom, kao što čini Hedl i u tome uspijeva biti hrabar, snažan, dostojanstven, pronaći pravi ton i glas u kojem se pretapaju i stapaju sve njegove važne životne uloge – oca, pisca i novinara
  • Kritika
  • Proza
Nema prolaza do drugih niti u komunikaciji s njima, poručuje nam Drakulić. Partnerski odnosi zapadaju u šutnju i monotoniju, u neizgovorena zamjeranja i razočaranja. Starenje ne vodi u dublje i suštinsko razumijevanje svijeta ili drugih, nego u ono suprotno: udaljavanje, netrpeljivost i odbojnost
  • Kritika
  • Proza
Unatoč svojoj opsežnosti od gotovo 300 stranica, roman „Zašto ne pišem“ ne ispisuje velik dio važnih, ponajprije psiholoških motiva i portreta, nego umjesto toga raspisuje već razvidne poante
  • Kritika
  • Proza
Nakon četiri knjige i jednog kalendara (Andrijašević potpisuje dvanaest pjesama Ginko Biblioba kalendara za 2025. godinu) svima je već jasno da je Andrijašević spisateljica koja može napisati sve i pisati o svemu
  • Kritika
  • Proza
Centralna ličnost narativa je osuđivani ratni zločinac znamenitog imena, Filip Latinović, koji se, poput svog imenjaka iz Krležinog romana, vraća kući. Međutim, zora za njega ne sviće dok se stiže na kolodvor, već se njegov život odvija u mraku, u moralnom porazu zbog zlodela koja je počinio
  • Kritika
  • Proza
Premda se čitatelj do posljednje stranice pita što točno leži u pozadini određenih odnosa, pravdanje takve spisateljske odluke moglo bi ići u smjeru želje za prikazom te priče kao primjera univerzalnosti iskustava, želje za nedefiniranim, otvorenim mjestima kao imaginacijskom polju igre za čitatelja, ali možda i eventualnim usložnjavanjem s prvijencem i budućom, trećom knjigom u neku uvjetnu trilogiju
  • Kritika
  • Proza
„Visoke trave“ kao da su zabetonirane u svojoj prvoj skici čiji je fokus na narativnom luku, prije no što se sadržaj pročisti, odnosi izoštre, a stilistika precizira. Možda bi materijal sretniji format našao u scenariju filma ili serije, samo što bi i tada dijaloge trebalo raspisati dalje od svrsishodnih razmjena riječi, poštapalica i mlakih duhovitosti na koje se smiju samo likovi, a oni nemaju izbora
  • Kritika
  • Poezija
  • Proza
  • Izdvojeno
Što brze promjene znače za književna djela koja su nekada dobivala relevantna književna priznanja? Kako ih čitaju mlade, u međuvremenu stasale generacije kritičara iz novog, stubokom promijenjenog konteksta? Seriju snimki razgovora o knjigama koje su obilježile domaće nam književno polje dekadu unazad, pronađite u nastavku
  • Kritika
  • Proza
Dvije knjige Dragana Juraka objavljene u jednoj godini na trenutke su toliko slične da se može pomisliti kako je to trebala biti jedna, a već malo kasnije svojom raznolikošću opovrgavaju svaku sličnu misao
Today

Radionica superkratke priče

Termini radionice: srijedom (12. 3., 19. 3., 26. 3. i 2. 4.) od 18 do 20 sati u Knjižnici Ivana Gorana Kovačića, Ulica grada Vukovara 35 u Zagrebu.

Izdvojeno

  • Tema
  • Izdvojeno
  • Kritika
  • Poezija
  • Proza
  • Izdvojeno
  • Kritika
  • Poezija
  • Izdvojeno
  • Iz radionice
  • Izdvojeno

Programi

Najčitanije

  • O(ko) književnosti
  • Glavne vijesti
  • Razgovor
  • Glavne vijesti
  • Tema
Skip to content