Portal za književnost i kritiku

Proza

  • Kritika
  • Proza
Lika, vreme rata, mladić sa glavom u oblacima i grubim ocem – to je osnovna postavka kojoj se Karakaš vraća. Taj mladić neprestano je između prošlosti i budućnosti, a upravo se u montaži svih ranijih naslova, posmatranih zasebno, može trasirati njegov kolektivni put od detinjstva (Sjećanje šume), preko mladosti (Blue Moon) i života u inostranstvu (Kako sam ušao u Europu i Sjajno mjesto za nesreću), sve do odraslog života (Okretište), čime se Potop nameće kao nedostajuća tačka između dva manje ili više odvojena tematska ciklusa tih romana, odnosno ličkog i pariskog
  • Kritika
  • Proza
“Strano tijelo” je roman koji se može čitati na razne načine, autor čak sugerira i upotrebu kocke, što mu ne dotiče pripovjednu cjelovitost, ali nudi ne-frontalni način čitanja detektivske priče s nadnaravnim i satiričkim elementima
  • Kritika
  • Proza
Žanrovsko-tematska odrednica razvodnjava poetsku (u širem, aristotelovskom smislu riječi) privlačnost koju nalazimo u njezinim prvim dvjema knjigama
  • Kritika
  • Proza
Premda govori o “klasnom sramu” kao i dobar dio popularnih autofikcijskih knjiga, “3000 eura” nije autofikcija, nego suptilan roman koji ne nudi lake ni konačne sudove ni rješenja, dinamično nas vodi preko klasnih pitanja do dimenzija krivnje i razmjerno otvorenog “sretnog kraja”
  • Kritika
  • Proza
Šorkovo „Čerečenje“, za razliku od nekih njegovih ranijih djela, nije krimić već distopija, a ona se u današnjoj Hrvatskoj polako može klasificirati kao realistička proza
  • Kritika
  • Proza
Roman Madeline Miller uzima povijesno kontroverzan moment u Ilijadi i na njemu gradi alternativno viđenje Trojanskog rata. U samoj srži spjeva odnos je Ahileja i Patrokla, čija je priroda predmet rasprava od antičkih vremena do danas
  • Kritika
  • Proza
“Jutarnja zvijezda” je reprezentativan primjer suvremenog nordijskoga noira, začinjena filozofsko-egzistencijalističkim primjesama. U njoj se objedinjuje realističko/svakodnevno/egzistencijalno i fantastično/čudesno/simboličko te majstorski koriste mogućnosti različitih književnih žanrova u rasponu od trilera preko suvremenoga gotskog romana i alegorije do romana linearnoga realizma
  • Kritika
  • Proza
„Gracija od čempresa“ je prije svega u žanru antologije majstorski uradak. Tekstovi nastali u rasponu od dva desetljeća ovdje spontano pripadaju jedan uz drugoga i nižu se sve do šeste priče koja je po mnogočemu metaforički ključ zbirke i izvedbene dimenzije književnosti guslara Periša
  • Kritika
  • Proza
Olja Savičević Ivančević, na neki način, simbiozom romana i dnevnika ukazuje na svoje glavno poetičko načelo – književnost jest i treba biti reakcija na stvarnost, zbog čega je zanima dokumentarno i istinito, ali to je tek predradnja, temelj bez krova, nakon čega je potrebna temeljita (re)konstrukcija
  • Kritika
  • Proza
Smještajući radnju u Zagreb krajem prošlog stoljeća i propustivši je kroz poznate žanrovske obrasce noira, Tribuson u novom krimiću pripovijeda o Crnom – bivšem branitelju, kasnije zaštitaru, cijelo vrijeme pankeru – a sam odabir žanra ujedno je poruka romana
  • Kritika
  • Proza
Pomalo mitologija ili bajka ili basna, pomalo kozmo- ili urbogonija, svakako politički svjesna i angažirana suvremena proza s potencijalom da jednako lijepo komunicira sa širokim čitateljstvom različitih dobi, interesa i pozadina, kojima je zajednička možda ljubav prema mačjem ili šire životinjskom rodu, “Brod za Issu” zaista je na vrlo suptilan i nepretenciozan način slojevita i dojmljiva knjiga koja dodiruje niz bitnih i hitnih i vječnih pitanja
  • Kritika
  • Proza
Tekst „Ogledala za krletku“ funkcionira kao labirint, no kao i u svakome labirintu, postoje slijepe ulice koje ne vode rješenju. U ovome su romanu to suviškovi koji olabavljuju pripovijedanje jer nemaju funkcionalnu važnost usmjeravanja ili odgonetanja skrivenog značenja.
Danas

Izdvojeno

  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno
  • Tema
  • Izdvojeno

Programi

Najčitanije

  • Tema
  • Glavne vijesti
  • Kritika
  • Poezija
  • Glavne vijesti
  • O(ko) književnosti
  • Glavne vijesti
  • O(ko) književnosti
Skip to content