REZULTATI ANKETE

Književna kritika i preporuke prijatelja presudni su u odabiru knjiga koje čitamo

Donosimo rezultate ankete koju je portal Kritika h,d,p, proveo među svojim čitateljima
anketa
Anketa portala Kritika h,d,p,

U anketi koju je među svojim čitateljima proveo portal Kritika h,d,p, na pitanje “Na koji način odabirete knjige koje ćete pročitati?” najveći broj sudionika, njih 52 posto odabralo je odgovor da čitaju književne kritike.

Na drugom mjestu i s 19 posto glasova čitatelja je odgovor koji sugerira da su preporuke prijatelja važne za izbor knjige koju čitaju, dok je na trećem mjestu i sa 17 posto glasova odgovor da se prilikom odabira knjige koju će pročitati informiraju na društvenim mrežama. Najmanji postotak ispitanika odgovorio je da redovito posjećuju knjižare i da razgovaraju o knjigama s prodavačima (njih 7 posto), te da najbolje preporuke za čitanje dobivaju u knjižnicama (njih 5 posto).

Anketa koja je provedena na portalu Kritika h,d,p, pokrenuta je s ciljem detektiranja onoga što utječe na izbor knjiga za čitanje, a rezultati su izvedeni iz glasova 200 sudionika ankete.

Kritika h,d,p, je specijalizirani portal Hrvatskog društva pisaca za književnost, kritiku i srodne kulturno-umjetničke i društvene teme. Pokrenut je u kolovozu ove godine sa željom da se afirmira kritički govor o književnosti i kulturi te pridonese boljoj vidljivosti tema vezanih uz knjigu, spisateljski rad, čitanje i interpretaciju književnosti.

Portal redovito prati i vrednuje knjižnu produkciju, objavljuje recenzije novijih izdanja domaće i prijevodne književnosti, teorije i publicistike, informativno-istraživačke tekstove, intervjue, komentare i najave vrijednih događanja vezanih uz knjigu. Na portalu su dosad svoje tekstove objavili Katarina Luketić, Kruno Lokotar, Jagna Pogačnik, Marko Pogačar, Boris Postnikov, Nataša Govedić, Luka Ostojić, Dejan Kršić, Monika Herceg, Srećko Horvat, Andrijana Kos Lajtman, Davor Ivankovac, Lora Tomaš i drugi.

Portal Kritika h,d,p, premijerno predstavlja i književne tekstove iz radionica suvremenih domaćih i regionalnih autorica i autora pa su tako dosad svoje rukopise na portalu predstavili književnica Nada Gašić čiji novi roman “Devet života gospođe Adele” tek treba biti izdan, potom Selvedin Avdić i Miroslav Kirin koji su sa čitateljima podijelili svoje još neobjavljene proze.

Mija Pavliša više od deset godina radila kao novinarka i urednica kulture te voditeljica projekta književne nagrade tportala za najbolji hrvatski roman.