Scenarist i režiser iza fotoaparata

Predstavljamo: Nikola Kuprešanin

Predstavljamo fotografije snimatelja, scenarista i režisera Nikole Kuprešanina
Sjeverni Irak, u blizini Barzana

U našoj rubrici Galerija predstavljamo ciklus fotografija iz Kurdistana, nastalih tijekom nekoliko odlazaka Nikole Kuprešanina na područja koja nastanjuju Kurdi, opet u središtu svjetske pozornosti. Ista ta putovanja rezultirala su dokumentarnim serijalom od četiri dijela, nazvanim Kurdi, koji se emitirao na HRT-u, a koji je autor realizirao s idejnim suautorom, Jerkom Bakotinom.

Nikola Kuprešanin (Split, 1983.) završio je Geodetski fakultet. Objavljivao je putopisne reportaže iz Sirije i Iraka, feljtone, priče, fotografije i fotografske eseje u raznim tiskovinama i na portalima te snimao putopisne reportaže i humoristične skečeve. Radi kao snimatelj, režiser i scenarist, a s Jerkom Bakotinom idejni je autor dokumentarnog serijala Kurdi (2019.). Suscenarist je na igranom filmu Deset u pola s redateljem Danisom Tanovićem (2021.), druge sezone serije Nestali te suscenarist i suredatelj dokumentarnog filma Hakeri rata s Tomislavom Brđanovićem. Trenutno radi kao suscenarist na dugometražnim igranim filmovima You shall tell your son  i Prije ljeta s redateljem Danisom Tanovićem, Blok 62 s redateljem Vanjom Vascarcem, na igranoj seriji Kotlina s redateljem Danisom Tanovićem i na igranoj seriji Lanterna. Dobio je potporu HAVC-a za razvoj scenarija televizijskog filma Sveta godina milosrđa i dugometražnog igranog filma Krvarina.

Otvorene prijave za Culture Moves Europe

Projekt Culture Moves Europe namijenjen je umjetnicima i kulturnim profesionalcima koji rade u sektorima glazbe, književnosti, arhitekture, kulturne baštine, dizajna i modnog dizajna, likovne umjetnosti i izvedbenih umjetnosti te se njime potiče međunarodna suradnja. Prijaviti se možete do 31. svibnja!

17. Subversive festival

17. izdanje SUBVERSIVE FESTIVALA održat će se od 20. svibnja do 8. lipnja. Novi „majski šušur“ uz raskošno festivalsko izdanje uz četrdeset dokumentarnih i igranih filmskih naslova, brojne panele, predavanja i promocije knjiga, tri izložbe, multimedijalna događanja te gostovanja brojnih svjetskih intelektualaca, filmaša i aktivista, sve uz ovogodišnju festivalsku temu ŽIVJETI BEZ KAPITALIZMA.

Raspisana Književna nagrada Predrag Matvejević 2024.

Portal Radio Gornji grad (Gornjogradski književni festival), Kulturno informativni centar u Zagrebu i Suzana Matvejević, uz potporu grada Zagreba, podršku hrvatskog PEN-a i medijsko pokroviteljstvo radija i časopisa Nacional, raspisuju Književnu nagradu Predrag Matvejević za 2024. godinu.

Panonski festival knjige

Festival nudi raznolik program za sve uzraste uključujući predstavljanje knjiga i razgovore s autorima, radionice za djecu i odrasle, izložbe te druge kulturne i edukativne aktivnosti.
Program će se odvijati u dvorani Gradski vrt Osijek od 22. do 26. svibnja!