Scenarist i režiser iza fotoaparata

Predstavljamo: Nikola Kuprešanin

Predstavljamo fotografije snimatelja, scenarista i režisera Nikole Kuprešanina
Sjeverni Irak, u blizini Barzana

U našoj rubrici Galerija predstavljamo ciklus fotografija iz Kurdistana, nastalih tijekom nekoliko odlazaka Nikole Kuprešanina na područja koja nastanjuju Kurdi, opet u središtu svjetske pozornosti. Ista ta putovanja rezultirala su dokumentarnim serijalom od četiri dijela, nazvanim Kurdi, koji se emitirao na HRT-u, a koji je autor realizirao s idejnim suautorom, Jerkom Bakotinom.

Nikola Kuprešanin (Split, 1983.) završio je Geodetski fakultet. Objavljivao je putopisne reportaže iz Sirije i Iraka, feljtone, priče, fotografije i fotografske eseje u raznim tiskovinama i na portalima te snimao putopisne reportaže i humoristične skečeve. Radi kao snimatelj, režiser i scenarist, a s Jerkom Bakotinom idejni je autor dokumentarnog serijala Kurdi (2019.). Suscenarist je na igranom filmu Deset u pola s redateljem Danisom Tanovićem (2021.), druge sezone serije Nestali te suscenarist i suredatelj dokumentarnog filma Hakeri rata s Tomislavom Brđanovićem. Trenutno radi kao suscenarist na dugometražnim igranim filmovima You shall tell your son  i Prije ljeta s redateljem Danisom Tanovićem, Blok 62 s redateljem Vanjom Vascarcem, na igranoj seriji Kotlina s redateljem Danisom Tanovićem i na igranoj seriji Lanterna. Dobio je potporu HAVC-a za razvoj scenarija televizijskog filma Sveta godina milosrđa i dugometražnog igranog filma Krvarina.