Grafički dizajner

Boris Stapić

Portret: Stapić

Boris Stapić (1977., Sarajevo) završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu i pohađao Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu. Skoro dva desetljeća bavi se najrazličitijim poljima grafičkog dizajna: kroz agencijski rad na korporativnim brendovima, produkcijski u sklopu kolektiva TripleClaim na izradi web i video-igara i multimedije te samostalno u storyboardingu, ilustraciji, muralima i na brojnim projektima tiskanog dizajna od izrade poštanskih markica, postera, vinila do grafičkog oblikovanja knjiga, ponajviše u izdavačkoj kući Buybook. S grupom građana i aktivista 2015. sudjeluje u akciji #jasammuzej, a u cilju ponovnog otvaranja Zemaljskog muzeja BiH.

U samostalnom istraživanju konteksta kulture sjećanja na polju pop-kulture radi seriju alternativnih postera jugoslavenske kinematografije koje je izlagao 2018. na izložbi Diskretni šarm Jugoslavije u Zagrebu. S tuzlanskim Frontom Slobode surađuje na radionicama i izložbama s mladima koje rekontekstualiziraju javni prostor, individualni i zajednički rad na polju likovnosti u novonastalim društvenim okolnostima.

Dizajni Borisa Stapića raznoliki su koliko to od njih zahtjeva različitost knjiga koje oprema, a u koje se, nužno i očito, udubljuje, koje čita ili se barem o njima detaljno informira. Sve to svjedoči o osviještenom autorskom stavu da je dizajn primijenjena umjetnost – zbog toga sigurno ne manje vrijedna, dapače – i da je naručitelj, u ovom slučaju je to nakladnička kuća Buybook, onaj koji mora biti zadovoljan, a za kojega se pretpostavlja da je u kontaktu s autorima knjiga.

Primjetna je u ovom izboru autorova sklonost tipografskim rješenjima i vješt odabir adekvatnih fontova, kolorističko uravnoteženje naslovnica, kao i njihova plakatna čitkost. Napetost, sukobljenost elemenata na kojima počiva “fabula”, narativ naslovnice je osiguran na različite načine. U slučaju naslovnice Nikuda ne idem Rumene Bužarovske, to je ironično, jer sva slova bježe van okvira, u slučaju Lisice Dubravke Ugrešić to je, također ironična, neonski konzumeristički zavodljiva lisica, što su neki od fenomena koje autorica propituje. Prepoznatljiv font Coca-Cole preko Kristovih očiju je, pak, stvarno anomalija, a Nikolaidis u tom romanu govori o prostorno-vremenskim i teološkim anomalijama. Svaka od ovih naslovnica je mogući predložak za radionicu kreativnog pisanja, toliko su rječite i toliko je majstorstvo u njima sadržano.

Festival književnosti i kulture „KaLibar bestival“

Festival književnosti i kulture „KaLibar bestival“ održat će se u Pazinu od 24. do 27. travnja u prostorima Kaštela. Ovogodišnji KaLibar je jedanaesti po redu, osim poznatih pisaca, okupit će kvizaše, likovnjake, filmaše i glazbenike. Festival počinje u srijedu, 24. travnja

ZAGREB BOOK FESTIVAL 2024.

Program Zagreb Book Festivala 2024. (od 13. do 17. svibnja) sastoji se od 20 književnih događanja na kojima će sudjelovati preko 40 domaćih i stranih književnika, znanstvenika, novinara, prevoditelja i publicista poput Lene Andersson, Boštjana Videmšeka, Johanne Frid, Nataše Govedić, Gorana Šimića, Mladenke Tkalčić, Drage Hedla, Dorte Jagić, Miljenka Jergovića, Nives Madunić Barišić, Ande Bukvić Pažin, Borisa Dežulovića, Tvrtka Jakovine, Ozrena Bitija, Luke Ostojića, Andrije Škare, Mladena Blaževića i mnogih drugih