Goranovo proljeće

Festivalski program 59. Goranovog proljeća (3. – 5. lipnja)

SKUD "Ivan Goran Kovačić" nam i ove godine dovodi pjesnike u Zagreb i Rijeku. Program možete naći dalje u tekstu.
Plakat: 59. Goranovo
Najstarija i najznačajnija domaća pjesnička manifestacija, Goranovo proljeće, u organizaciji SKUD-a “Ivan Goran Kovačić”, ove se godine održava po 59. put. Nakon što su, još uvijek napola u pandemijskim uvjetima, 21. ožujka u Lukovdolu dodijeljene nagrade Goranov vijenac Vesni Biga i Goran za mlade pjesnike Patriku Gregurcu, nastavlja se s bogatim festivalskim programom! Između 3. i 5. lipnja u Zagrebu i Rijeci nastupa trinaest svjetskih i sedam domaćih pjesnikinja i pjesnika svih generacija.

petak, 3. lipnja u 20 sati, na platou ispred Bookse u zagrebačkoj Martićevoj ulici, održat će se program posvećen našem festivalskom partneru, platformi Versopolis, koja se bavi promidžbom mlađeg europskog pjesništva. Na pjesničkoj večeri nastupaju Sasha Dugdale (UK) i Ana Dragu (Rumunjska). Netom prevedene knjige obiju pjesnikinja bit će dostupne besplatno.

Zatim, u 21. 30 u KIC-ovom Dokukinu, kao hrvatsku premijeru, prikazujemo cjelovečernji dokumentarni film posvećen velikom slovenskom pjesniku, dugogodišnjem prijatelju Goranova proljeća Tomažu Šalamunu, pod naslovom Tikva na vrućem krovu svijeta. Prije projekcije razgovarat ćemo sa slovensko-američkim autorskim dvojcem Nejcom Saje i Jeffreyjem Youngom.

U subotu, 4. lipnja putujemo u Rijeku, gdje se, s početkom u 20 sati na terasi Slovenskog doma KPD „Bazovica“ (Podpinjol 43) odvija pjesničko čitanje na kojem nastupaju sjajni domaći i strani pjesnici i pjesnikinje. S nama su: Alhierd Baharevič i Julia Cimafiejeva (Bjelorusija), Željka Horvat ČečPrimož Čučnik Ana Pepelnik (Slovenija), Ana Dragu (Rumunjska), Sasha Dugdale (Ujedinjeno Kraljevstvo), Angélica Freitas (Brazil), Nataša GovedićPatrik GregurecStanislav HabjanNikola Madžirov (Makedonija), Marko Miladinovic (Švicarska / Ticino), Olja Savičević IvančevićLawrence Schimel (SAD / Španjolska), Margarida Vale de Gato (Portugal), Ljuba Jakimčuk (Ukrajina) i Isaac Xubín (Španjolska / Galicija).

U nedjelju, 5. lipnja vraćamo se u Zagreb, na scenu Akademije dramske umjetnosti F22, u Frankopanskoj ulici 22. Na zaključnom pjesničkom čitanju, s početkom u 19 sati, nastupaju: Alhierd Baharevič i Julia Cimafiejeva (Bjelorusija), Vesna BigaAlida BremerIvana Buljan LegatiPrimož Čučnik i Ana Pepelnik (Slovenija), Ana Dragu (Rumunjska), Sasha Dugdale (Ujedinjeno Kraljevstvo), Angélica Freitas (Brazil), Nataša GovedićPatrik GregurecStanislav HabjanNikola Madžirov (Makedonija), Marko Miladinovic (Švicarska / Ticino), Olja Savičević IvančevićLawrence Schimel (SAD / Španjolska), Margarida Vale de Gato (Portugal), Ljuba Jakimčuk (Ukrajina) i Isaac Xubín (Španjolska / Galicija).

Za kraj programa Ivan Kapec i Maja Posavec izvest će minikoncert s pjesmama neprežaljenog Leonarda Cohena.