FEKP 2022

Festival europske kratke priče (5.–10. lipnja 2022.)

Početkom lipnja održava se 21. Festival europske kratke priče, jedan od najposjećenijih i najboljih domaćih književnih festivala. Nosiva tema ovogodišnjeg FEKP-a su "Promjene", a on će se odvijati tijekom šest dana u Zagrebu i Zadru
Plakat: FEKP 2022

Već 20 godina Festival europske kratke priče u Hrvatsku dovodi najznačajnija imena suvremene europske književne scene i organizira manifestaciju koja se ističe kao jedan od središnjih književnih događaja u Hrvatskoj. Na dvadeset prvom izdanju FEKP-a, naslovljenom Promjene, istraživat ćemo pitanja čiju je aktualnost nemoguće prenaglasiti – tektonski poremećaji kojima smo u protekle dvije godine svjedočili kako u svijetu tako i u Hrvatskoj nesumnjivo se odražavaju na svaki aspekt našega života i pred nas postavljaju brojne upitnike kojima kročimo u budućnost, ali nam daju priliku, i obavezu, da sagledamo kakva nam je bila prošlost i što iz nje naučiti? Je li se svijet koji smo još nedavno poznavali, u koji smo vjerovali, prema kojem smo se ravnali, stubokom izmijenio, okrenuo naglavačke, ili ipak nije? Postoji li mogućnost povratka na staro ili su pred nama duboke i korjenite promjene, jesmo li za njih spremni, možemo li ih i želimo li ih prihvatiti? Kako se s tim promjenama nositi na kolektivnoj, ali i na individualnoj razini, kako ih tretirati u umjetnosti, u književnosti, u kratkoj priči koja, u svojoj tradicionalnoj formi, kraj, sljedeći korak, budućnost uvijek ostavlja otvorenima…

Program 21. FEKP-a

Programi koji će se na fizičkim i digitalnim pozornicama odvijati u Zagrebu i Zadru izraz su teme ovog izdanja, ali i dva desetljeća tradicije Festivala europske kratke priče. Aktualnost pitanja i važnost odgovora u Hrvatsku će još jednom dovesti iznimne inozemne i domaće autore, a FEKP će ih predstaviti kroz nove i inovativne hibridne formate – programi će se odvijati uživo i virtualno te će, uključivati književne, ali i druge umjetničke izraze poput glazbe, storytellingalive-paintinga… od različitih nastupa i izvedaba do intimnih čitanja i trajno dostupnih digitalnih razgovora kroz koje ćemo se obratiti publici lokalno i globalno i zajednički pokušati dokučiti koliko duboko sežu promjene i možemo li na njih pronaći adekvatan odgovor…

Festival europske kratke priče traje šest dana (5.–10. lipnja 2022.) i održava se u dva hrvatska grada (Zagreb, Zadar). Programska konstrukcija temelji se na čitanju književnih djela na materinskom jeziku autora (koja prate prijevodi na hrvatskom i engleskom jeziku) te diskusijama na hrvatskom i engleskom jeziku. Uz dnevna pojedinačna čitanja, predstavljanja i diskusije u različitim prostorima (škole, sveučilišta, gradske knjižnice, javni prostori) i promocije novih naslova, festivalski dan završava grupnim čitanjem koje predstavlja vrhunac književnog iskustva.

Osim čitanjima, diskusijama i predstavljanjima, domaćoj publici prilazimo i programima gdje književnost ulazi u dijalog s drugim umjetnostima (strip, animacija, glazba, film, likovnost) – što dovodi do zanimljive suradnje s drugim dionicima domaćih umjetničkih scena. Jedna od ideja FEKP-a jest pokazati da je suvremena književnost neodvojiva od našeg iskustva svakodnevnog života, da pokriva sve njegove registre, da nije ekskluzivna i da – ne podilazeći publici – može biti atraktivna, privlačna, poticajna.

FEKP kroz godine

U dosadašnjih dvadeset izdanja FEKP je ugostio više od 400 gostiju iz tridesetak zemalja svijeta, među njima i dobitnike najuglednijih svjetskih nagrada poput Pulitzerove, nagrade Man Booker, Independent, Strega, Dublin IMPAC, Frank O’Connor i američke National Book Award. Počasni gosti FEKP-a bili su Irska, Wales, Nizozemska, Škotska, Brazil i Katalonija; pozornice su odzvanjale „velikim“ i „malim“ jezicima (islandski, baskijski, latvijski, malteški, velški…), a u projektu-blizancu festivala, ediciji Antologije europske kratke priče, objavljeno je 18 vrijednih knjiga, zemljovida onoga što je prezent, a vjerojatno i futur književnosti našega kontinenta.

Kontinuitetom i kvalitetom jedinstven na našoj književnoj sceni, Festival europske kratke priče prepoznat je i izvan Hrvatske, što se očituje i članstvom u međunarodnoj platformi Literature Across Frontiers te uspješnom suradnjom s brojnim europskim kulturnim fondacijama i institucijama (Hay Festival, Traduki, ILE, ITHL, Scottish Art Council, Institut Etxeparre, NLPVF, Institut Ramon Llull…).

21. FEKP organizira Hrvatsko društvo pisaca, a ostvaren je u suradnji s Ministarstvom kulture i medija RH, Gradom Zagrebom, Gradom Zadrom, Agencijom za mobilnost i programe EU, Tradukijem, Talijanskim institutom za kulturu, Veleposlanstvom kraljevine Španjolske i svim sjajnim prostorima kulture u kojima se FEKP odvija – Peti kupe, Booksa, Knjižara Fraktura, Mali pogon Tvornice kulture, Filozofski fakultet u Zagrebu, Kazalište kutaka Zadar i Sveučilište u Zadru.

Dođite na 21. FEKP i budite dio zajedničke sjajne priče!

Program Festivala kao i sve druge informacije dostupni su na web stranici Festivala https://europeanshortstory.org/ i društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.