U objektivu

Adrijana Vidić: Portreti slušateljica i slušatelja

Predstavljamo ciklus fotografija Adrijane Vidić koji prikazuje spisateljice i pisce u trenucima dok slušaju druge kako govore
Adrijana Vidić autoportret
Adrijana Vidić autoportret

Čitateljice i čitatelji našeg Portala vjerujemo da su već primjetili dojmljive, većinom crno-bijele fotografije koje smo objavljivali uz tekstove u serijalu Snovi, a čija je autorica Adrijana Vidić. Fotografije su bile vezane uz svaki od tekstova i bivale odabrane iz arhive ili nastajale nakon što je Vidić pročitala “snove” Olje Savičević Ivančević, Dorte Jagić, Ane Brnardić, Martine Vidaić, Drage Glamuzine, Ivice Prtenjače, Srđana Srdića i Marka Pogačara.

U našoj rubrici Galerija sada predstavljamo novu seriju fotografija Adrijane Vidić na kojima je objektivom ulovila spisateljice i pisce u trenucima dok slušaju drugog (ili pak sebe), bivajući istodobno s njim ili s njom na sceni. Portreti otkrivaju neke drukčije, skrivenije sjene na licima koja slušaju, a koja uobičajeno poznajemo i prepoznajemo po njihovom javnom ili ukoričenom literarnome govoru.

***

Adrijana Vidić rođena je 1979. godine; živi u Zadru gdje na sveučilištu predaje rusku književnost. Fotografijom bilježi svakodnevnu zaokupljenost karakterima ljudi, životinja i grada, vremenom, promjenama i raznim iščašenjima. Čuva se velikih riječi i javnog poziranja, pa je za ovu priliku, na našu molbu, sastavila sljedeću autobiografsku bilješku:

“Adrijana Vidić (1979.) portrete ljudi u izvedbi snima gotovo isključivo vertikalno, ali redakciji Kritike-hdp za sajt trebaju horizontalne. Kako bi u oskudici horizontalnih skucala nekakav ciklus, odabrala je pisce koji slušaju drugog ili sebe, bivajući istodobno s njim ili s njom na sceni. Tako je Adrijani vazda u životu pa je ovo ujedno i biografska crtica.”

Fotografije pogledajte u našim rubrikama Galerija i Multimedija.

Festival književnosti i kulture „KaLibar bestival“

Festival književnosti i kulture „KaLibar bestival“ održat će se u Pazinu od 24. do 27. travnja u prostorima Kaštela. Ovogodišnji KaLibar je jedanaesti po redu, osim poznatih pisaca, okupit će kvizaše, likovnjake, filmaše i glazbenike. Festival počinje u srijedu, 24. travnja

ZAGREB BOOK FESTIVAL 2024.

Program Zagreb Book Festivala 2024. (od 13. do 17. svibnja) sastoji se od 20 književnih događanja na kojima će sudjelovati preko 40 domaćih i stranih književnika, znanstvenika, novinara, prevoditelja i publicista poput Lene Andersson, Boštjana Videmšeka, Johanne Frid, Nataše Govedić, Gorana Šimića, Mladenke Tkalčić, Drage Hedla, Dorte Jagić, Miljenka Jergovića, Nives Madunić Barišić, Ande Bukvić Pažin, Borisa Dežulovića, Tvrtka Jakovine, Ozrena Bitija, Luke Ostojića, Andrije Škare, Mladena Blaževića i mnogih drugih